Varumärke.

Jag tycker att musikstilen hiphop och r&b uttrycker min personlighet. Jag har lyssnat på den sorts musik så länge jag kan minnas, och vill därför att folk ska förknippa mig med det. Jag är väldigt intresserad av just den typen av musik. Det kanske till och med syns på min klädstil ibland. Man kan gissa sig fram till vilken typ av musik folk lyssnar på, genom att man bara tittar på klädstilen.


Det som är så bra med detta "varumärke" om man nu kan kalla det så, är att vem som helst kan lyssna på det helt enkelt. Jag kan även känna igen mig i vissa låtar som jag lyssnar på ibland, de kan få mig att tänka på minnen som jag älskar. Och många av hiphop och r&b låtarna uttrycker många känslor som många ungdomar har varit med om. Den typen av musik är inte heller så enformigt, som t.ex. rock. Det finns olika hiphop och r&b låtar som låter helt olika men lika bra. Jag kanske tycker det nu för att jag gillar den typen av musik, och kanske tycker att rock låter enformigt för att jag inte gillar rock. Det som också är väldigt intressant är hiphop:ens och r&b:s historia och dess utveckling.


Det som kan vara dåligt med att uttrycka sig genom ett varumärke kan vara att personer som t.ex. inte gillar hiphop ser mig som en negativ person som svär hela tiden, eller att jag bara umgås med personer som lyssnar på hiphop, men i verkliga livet så är det oftast så att personer som man umgås med har samma typ av musiksmak. Ett annat exempel kan vara om en kille bär på väldigt kända och dyra kläder, då kommer folk se honom som en snobb som bara bryr sig om sitt utseende och inget annat. Men så behöver det inte vara, jag kan umgås med en person som lyssnar på det helt motsatta musiken, bara jag trivs och tycker att personen är trevlig så är det inga som helst problem med att umgås med den personen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0