Om jag var kille

Om jag nu skulle födas till en kille istället, då hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut. Jag tror att jag hade haft en annan personlighet, andra intressen och andra beteendemönster. Om jag ska beskriva min personlighet hur den är nu som tjej, då skulle jag nog säga att jag är snäll, glad och bra på att lyssna på andra. Skulle jag vara kille, tror jag att jag hade haft samma personlighet, men kanske lite mer "killig" om jag säger så. Om tjejer har något speciellt de vill berätta för sin kompis, då är det bara detaljer som gäller, medans killar berättar bara vad som hände och struntar i detaljerna.


Mina intressen tror jag absolut hade varit annorlunda om jag var en kille. Att gå runt och titta på kläder i en affär i två dagar tror jag nog att jag inte hade orkat med som kille. Men nu är jag en tjej, och vad gör inte tjejer för kläder? Tjejer kan göra allt för kläder, medans killar tar det som ligger framme. Nu säger jag inte att killar inte alls bryr sig om kläder, det finns så klart killar som bryr sig om kläder och utseende mer än vad en tjej gör. Men oftast brukar man säga att tjejer bryr sig mer om kläder och utseende än vad killar gör. Det finns tjejer som inte bryr sig om klädsel och utseende och sen så finns det killar som bryr sig om klädsel och utseende. Men jag tror faktist jag hade varit en sådan kille som bryr sig om utseendet och klädseln.


Angående beteendemönster tror jag knappast jag hade skrattat, gått, klätt, stått eller pratat kvinnligt. Jag tror att jag hade varit väldigt manlig och kanske till och med charmig som kille. Jag tror även att jag hade varit mer intresserad av sport och träning, jag hade förmodligen spenderat mer tid på gymmet som kille.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0